Sprawozdanie o stosowaniu przepisów DSA
Sprawozdanie w zakresie przejrzystości stosowania przepisów
Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) w spółce Carefleet SA
za okres sprawozdawczy od dnia 17 lutego 2024 roku do dnia 16 lutego 2025 roku
Zgodnie z rozporządzeniem 2022/2065 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) spółka Carefleet SA (zwana dalej „Spółką”) jako dostawca platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiednią ochronę swoich użytkowników.
Poniżej publikujemy raport dotyczący działań Spółki jako dostawcy platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl w zakresie moderacji treści.
Nakazy od organów państw członkowskich
(art. 15 ust. 1 lit. a)
Nakazy podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom
Spółka w zakresie platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych nakazów podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom wydanych zgodnie z art. 9 Aktu o usługach cyfrowych.
Nakazy udzielenia informacji
Spółka w zakresie platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych nakazów ujawnienia danych użytkowników wydanych zgodnie z art. 10 Aktu o usługach cyfrowych.
Zgłoszenia przesłane zgodnie z art. 16 Aktu o usługach cyfrowych
(art. 15 ust. 1 lit. b)
Spółka w zakresie platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych zgłoszeń dotyczących treści niezgodnych z przepisami prawa lub z regulaminami Spółki.
Spółka w zakresie platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl umożliwia każdej osobie dokonanie uzasadnionego zgłoszenia treści niezgodnych z przepisami prawa, które mogą wystąpić w ramach platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl, poprzez wysłanie wiadomości na adres mailowy znajdujący się na jej stronie lub przez formularz.
W przypadku otrzymania zgłoszenia jego weryfikacja przeprowadzana jest przez człowieka. Spółka nie korzystała z zautomatyzowanych środków do rozpatrywania zgłoszeń treści niezgodnych z przepisami prawa lub regulaminami Spółki.
Jeśli zgłoszenie zostanie uznane za zasadne, personel Spółki przekazuje otrzymaną informację użytkownikowi, który ma możliwość odpowiedzi w celu przedstawienia swojego stanowiska w sprawie. W oparciu o te informacje Spółka dokonuje oceny i podejmujemy decyzję w sprawie zgłoszenia. Od podjętej przez Spółkę decyzji użytkownik i zgłaszający mają możliwość odwołania się zgodnie z Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną.
Moderacja treści podejmowana z własnej inicjatywy.
(art. 15 ust. 1 lit. c)
Spółka w zakresie platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl w podanym okresie sprawozdawczości nie zidentyfikowała żadnych treści nielegalnych lub niezgodnych z regulaminami Spółki.
Treści w sposób oczywisty naruszające prawo lub regulaminy Spółki są niezwłocznie usuwane lub blokowane przed dostępem użytkowników. Użytkownik otrzymuje informację z wyjaśnieniem tej decyzji.
Spółka nie monitoruje informacji oraz danych, jakie są udostępniane przez użytkowników przy wykorzystaniu usług świadczonych przez Spółkę. Spółka nie wykorzystuje w takich celach systemu algorytmicznego podejmowania decyzji.
W przypadku wykrycia naruszenia Spółka stosuje środki takie jak zawieszenie usługi w całości lub rozwiązanie umowy z danym użytkownikiem. Spółka może korzystać z tych środków ograniczających wobec wszystkich rodzajów naruszeń.
W podanym okresie sprawozdawczości Spółka nie wprowadziła zautomatyzowanych narzędzi w celu wykrywania treści naruszających przepisy prawa lub regulaminy.
Skargi otrzymane w ramach wewnętrznych systemów rozpatrywania skarg.
(art. 15 ust. 1 lit. d)
Użytkownicy oraz zgłaszający treści niezgodne z przepisami prawa, którzy nie zgadzają się z podjętymi przez Spółkę decyzjami, mają możliwość odwołania się od tej decyzji zgodnie z zapisami Regulaminu świadczenia usług droga elektroniczną.
Spółka w okresie sprawozdawczym nie podjęła żadnych decyzji z uwagi na brak zgłoszeń treści niezgodnych z przepisami prawa lub naruszającymi regulaminy Spółki oraz brak zidentyfikowania takich treści przez Spółkę.
Spółka w zakresie platformy internetowej poleasingowe.carefleet.pl w podanym okresie sprawozdawczości nie otrzymała żadnych skarg na swoje decyzje. W podanym okresie sprawozdawczości nie wystąpiły żadne spory przekazane do organów pozasądowego rozstrzygania sporów, o których mowa w art. 21 Aktu o usługach cyfrowych ani nie wystąpiły żadne przypadki zawieszenia świadczenia usług na podstawie art. 23 Aktu o usługach cyfrowych (dodatkowe obowiązki platform z art. 24 Aktu o usługach cyfrowych).
Wykorzystania zautomatyzowanych środków do celów moderowania treści.
(art. 15 ust. 1 lit. d)
Spółka nie wykorzystuje żadnych zautomatyzowanych środków do celów moderowania treści.
POLECANE:
Zainteresowany
finansowaniem?